Ekonomi

Coca-Cola’nın 4. çeyrekte stratejik fiyatlandırmayla PepsiCo’yu geçmesi bekleniyor

Coca-Cola (NYSE:KO), daha düşük fiyat artışlarıyla maliyet bilincine sahip müşterileri kendine çekerek ana rakibi PepsiCo’ya (NASDAQ:KO) karşı zemin kaybediyor. KEP) dördüncü çeyrekte önceki çeyrekle karşılaştırıldığında daha güçlü satış ve kar büyümesi raporlaması bekleniyor Her iki şirket de pandemi sırasında artan girdi maliyetlerini yönetmek için fiyatları artırmış olsa da PepsiCo’nun daha sık ayarlamalar yapması Coca-Cola’ya rekabet avantajı sağlamış görünüyor.

Satış verileri, PepsiCo’nun ABD’deki içecek ünitesi satışlarının Kasım ayında %8, Ekim ve Aralık aylarında ise %7 düştüğünü gösteriyor. Buna karşılık, YipitData tarafından bildirildiği üzere, Coca-Cola satışlarında Ekim ayındaki %1’lik artışın ardından Aralık ayında %3’lük bir artış yaşadı.

Carnegie Investment Counsel portföy yöneticisi Raz Poundardjian, PepsiCo’nun fiyatlandırma stratejisinin etkisine dikkat çekerek şunları söyledi: “Pepsi’nin biraz daha dikkatli olması ve tüketicilere çok fazla fiyat artışı dayatmaması gerekiyor çünkü bu, düşük negatif hacim büyümesine yol açıyor.”

Hem Coca-Cola hem de PepsiCo geleneksel olarak tüketicilerden fiyat artışlarına çok az direnç gösterdi ancak uzun süren enflasyon, müşterilerin harcamalarında daha seçici olmasına yol açtı. YipitData’ya göre PepsiCo’nun ABD içeceklerinin dördüncü çeyrekteki ortalama fiyat artışı %6,2 olurken, Coca-Cola’nın fiyatları %4,5 arttı.

NielsenIQ verilerine göre, gazlı alkolsüz içecekler bölümünde Coca-Cola’nın ABD satışları %3,8 artarken PepsiCo, 30 Aralık’ta sona eren 12 haftada %0,2 düşüş yaşadı.

PepsiCo’nun 2022 mali yılındaki genel performansına bakıldığında, organik hacimlerin değişmediği ve ortalama fiyatların %14 arttığı görülüyor. Coca-Cola ise satış hacminde %5, ortalama fiyat karışımında ise %11 artış elde etti.

PepsiCo’nun 9 Şubat’ta, Coca-Cola’nın ise 13 Şubat’ta açıklayacağı dördüncü çeyrek kazanç raporları, şirketlerin mali durumlarına daha fazla ışık tutacak. Coca-Cola’nın net gelirinin %4,7 artışla 10,68 milyar dolara ulaşması, düzeltilmiş kârının ise hisse başına %8,5 artışla 49 sente çıkması bekleniyor. PepsiCo’nun net gelirinin %1,4 artışla 28,40 milyar dolara, düzeltilmiş kazancının ise %2,9 artışla hisse başına 1,72 dolara yükselmesi bekleniyor.

Wall Street’in Coca-Cola’ya yönelik tutumu genel olarak olumlu. 25 analist ortalama “satın al” notu verirken, 19 analist “satın al” veya daha yüksek bir not öneriyor. PepsiCo aynı zamanda 22 analist arasında ortalama “satın al” notunu korurken, 10 analist “satın al” veya daha yüksek bir notu savunuyor. 2023 yılında Coca-Cola’nın hisseleri %7,4 azalırken PepsiCo’nun hisseleri %6 azaldı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

mihaliccik-haber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu